måndag 29 november 2010

Härma

Idag har jag och mamma haft en slappdag ihop. Det var mycket som hände igår, många intryck och en lång men rolig dag.

Nu har jag blivit ganska bra på att härma ljud… när jag har lust. För några dagar sedan bad Sebastian mig att säga ”Oh baby”. Familjen brast ut i gapskratt när det kom ett ”oh baba” från min lilla mun.
Idag har jag sagt ”öööt” när mamma sagt ”gröt”, ”aaat” när katten kom och ”oooss” när leksaken ramlade ner på golvet och mamma utbrast ”wops”. Just nu bidrar jag med många glada skratt här hemma.

Här kommer en liten filmsnutt från babysimmet igår.

2 kommentarer:

  1. Ännu fler roliga saker händer dig. Du härmar någon och så skrattar de. Vet du, de måste ha sagt något roligt själva först, som de sedan skrattar åt. För det du säger är ju samma sak som de har sagt. HA ha :)

    SvaraRadera
  2. Jättekul i vattnet, nästan som en hoppgunga.

    SvaraRadera