söndag 12 december 2010

Min första Tomtepromenad

Trots att nästan hela familjen är snuviga och kraxar som gamla kråkor åkte vi till Åkulla och till den årliga Tomtepromenaden. Det är tydligen tradition att åka dit, men för mig var det första gången.
Det var kallt i luften och mycket snö på marken, men jag låg nerpackad och hade det hur mysigt som helst. Jag somnade redan innan första frågan och vaknade inte innan vid sista. Däremot kände jag mig ganska iakttagen och uttittad vid ett tillfälle, men jag kanske hade någon dröm om rödklädda figurer med vitt skägg bara.

Efter promenaden hade morfar middagen färdig. Mormor var ju med oss och gick promenaden.
Sedan busade vi en stund och jag såg nästan galen ut i mitt gåbord när jag forcerade möbler och annat.
Emma lekte att hon var en farlig tiger som skulle äta upp mig. Jag fick snällt spela med och alla skrattade när mina små ben plötsligt började springa. Jag låtsades vara rädd, fast det var mest för att roa de vuxna.

1 kommentar:

  1. Hoppas du är vaken när tomten kommer på julafton. Det blir roligt. Tänk att en liten baby kan springa så. Du får lära dig att sitta och krypa också. Men det gör du väl när du känner för det.

    SvaraRadera