onsdag 1 december 2010

Sträcka upp armarna

Imorse när jag låg och åt mat så fick mamma plötsligt bråttom iväg. Jag hamnade i min säng och förstod inte riktigt vad som hände. Sedan såg jag inte röken av mamma på några timmar. Hon hade blivit sjuk och fått ont i magen. Vilken tur att inte pappa hade hunnit åka till jobbet så att han kunde ta hand om mig. Han fick alltså stanna hemma hela dagen idag.

Helt plötsligt i eftermiddags kunde jag en ny grej. Jag satt i min gåstol och ville komma upp. Jag kom på att om jag sträcker upp armarna mot någon så är chansen större att jag blir upplockad. Så det gjorde jag, och det fungerade.

Trots att mamma mår bättre så har hon inte haft ork att fota idag, men igår så tog hon kort när jag somnat. Jag var så trött så jag orkade inte ens ha kvar nappen i munnen.

1 kommentar:

  1. Det där med att sträcka upp armarna= kom och ta mej, bra att kunna teckenspråk också. Har du lärt det av mamma?

    SvaraRadera