tisdag 7 december 2010

Vuxit ännu mer

Inatt och idag har jag varit lite förkyld. Jag har inte kunnat sova någon längre stund för jag har vaknat efter ett tag då det har varit svårt att andas.
Nu har pappa höjt huvudändan på sängen och mamma har droppat bröstmjölk i min näsa. Jag är riktigt trött nu ikväll, så jag behöver verkligen sova.

Idag fick jag prova en ny dessert som smakade sött och gott. Mosad banan var en höjdare och så fick jag favoritmaten spagetti och köttfärssås till middag.
Innan besöket till BVC fick jag lite välling som mellanmål. Jag fick ligga i Emmas knä och hon höll i flaskan. Jag såg först lite undrande ut, men strax därpå var flaskan tom och jag blev jättetrött. Det var mysigt i hennes knä också.

På BVC kollade vi min vikt och längd som vi brukar. Jag ville inte ligga ner på vågen idag heller och sitta kan jag inte än, så det blev något mellanting.
Sedan förra besöket för ganska exakt en månad sedan, hade jag hunnit växa 3 cm på längden och ökat 475 g i vikt. Nu är jag 73 cm lång och väger 8609 gram.
Huvudomfånget förra gången var 44 och idag var det 44,8.

Jag fick massa beröm… jag är VÄLDIGT aktiv, nästan ovanligt aktiv. Man får lätt kontakt med mig, jag är glad och så är jag duktigare än vad man brukar vara när man är 7 månader.
Mamma och pappa var så stolta över mig.

1 kommentar:

  1. Det var väldigt vad du växer. Vad lik du är din mamma på kortet, när hon var i din ålder.

    Kul att du inte är rädd för någon, utan den som vill får hjälpa dig och lyfta dig , mata dig och gosa med dig.

    SvaraRadera