torsdag 6 januari 2011

8 månader

Trots mycket snöande så blev det en tripp till mormor och morfar idag. Pappa tog oss fram sakta och säkert i vår fina bil.
Det blev inte så mycket pulkaåkning för det var för mycket snö. Men jag fick provsitta pulkan i alla fall och det var spännande.

Efter maten idag åt de vuxna glass. Jag tittade långt efter skeden som mamma stoppade i sin mun med mina stora, sorgsna ögon. Rätt som det var så kom skeden till min mun och jag fick smaka jag också. Jag är ju stor kille… 8 månader idag så det är klart att jag också ska ha då.

En stund in på eftermiddagen åkte hoppgungan fram och jag jublade högt. Ögonen blev stora och armar och ben viftade och sprattlade. Jag har lärt mig vad det är för något nu. Bara för att testa om det verkligen var den som gjorde mig så galen så fick jag hoppa en gång till och jag blev lika vild andra gången då jag fick se hoppgungan. Jag är så klok och förståndig!

3 kommentarer:

  1. Det är klart att du är klok och förståndig, det är ju något du fått ärva.
    Likaså det där med hoppegungan. Även om du inte har samma som din mamma hoppade, så vet du precis hur man gör.

    SvaraRadera
  2. haha guud vad söt du är det är ju klart du är söt du kommer ju från pappas släkt och mammas släkt!kram o puss emma din underbara syster

    SvaraRadera
  3. grattis på 8 månaders dagen!!!
    kramar emma

    SvaraRadera