söndag 23 januari 2011

Äntligen dags!

Idag var det äntligen dags för årets första babysim. Jag förstod vad som var på gång redan när jag blev utlyft från bilen. Armarna och benen viftade (om möjligt) mer än vanligt.

Alvin var också där och det verkade som att vi kände igen varandra.
Mamma och Alvins mamma badade inte idag, så det var bara vi killar som plaskade omkring.
Idag fick jag prova att bada med badring. Pappa fick hålla i ganska mycket för jag var nog lite för tung. Det blev liksom framåt-lut och risken för kullerbytta var överhängande.
Sedan fick vi bebisar sitta på kanten och föräldrarna vattnade oss med vattenkannor och därefter fick vi ”hoppa” ner i bassängen. Jag fick massor med vatten i ansiktet, men jag bara skrattade.
En annan sak som var rolig var när jag fick åka på pappas rygg. Det gillade jag för jag sken som en sol.

Efter simmet skulle vi fika. Sóley, Alvins mamma, hade gjort en jättefin tårta med mig och Alvin på. Hon är verkligen jätteduktig!
Jag och Alvin hamnade på golvet där vi kunde busa. Alvin var snabb som en vessla när han kröp. Rätt som det var så var han inte 5 meter bakom utan 7 meter framför istället.

Sedan var det dags att åka hem… trodde jag. Men ack, ett besök till affären skulle hinnas med också. När vi äntligen var hemma somnade jag på mindre än 5 minuter och sov i 1 timma.
Nu är jag mätt, belåten och busar med Emma.
Eftermiddagen och kvällen blir lugn och vi ska bara mysa och ha det bra.

MER FINA BILDER KLICKA HÄR

1 kommentar:

  1. Det var en fin tårta. Tyckte mig skymta blå fiskar på den. Givetsvis 2 fina små gossar, en anka och en boll. Fick du smaka på den?
    Badbilderna var sköna. Ser att du tycker om att bada.

    SvaraRadera