lördag 22 januari 2011

Intensiv natt

Idag har vi hälsat på hos mormor och morfar efter en ganska intensiv natt. Jag vaknade 3.45 och var arg och ledsen. Anledningen var nog en mage som var lite upprorisk. Nackdelen när man äter mycket mat… den ska komma ut också och har en tendens att göra det väääldigt tidigt på morgonen ibland. Skönt när det var över för då kunde alla somna om igen.

Ute hos mormor och morfar var det roligt. Jag hoppade hoppgunga och pusslade. Sedan var jag kanske lite gnällig efter den rubbade dygnsrytmen, men det gick bra ändå.
Pappa vände handtaget på vagnen så nu åker jag inte baklänges längre. Mormor och jag tog en liten promenad i den friska luften och det gillade jag. Nu såg jag allt som hände.
Undertiden passade mamma på att slänga massa skräp som mormor samlat på sig genom åren. När vi kom tillbaks så städade hon fortfarande. Det tog lång tid och vi fick vänta länge innan vi kunde åka hem.

När vi kom hem fick jag min gröt och mitt bad och sedan somnade jag som en stock. Nu hoppas vi alla att denna natt blir bättre än föregående.

1 kommentar:

  1. Det är så skönt att gå ut i friska luften.
    Man får andas in ny ren luft, speciellt om promenerar i skogen.
    Det händer alltid någonting som man kan titta på.

    SvaraRadera