måndag 10 januari 2011

Hälsat på i Burseryd

Efter min frukost idag blev det ingen mysig tupplur som det brukar. Anledningen var bl a en napp som var full med kallt vatten som rann ut på mammas arm och bröst. (Napparna kokas här med jämna mellanrum för att hålla sig fräscha).
Hon hojtade till och vips så var jag klarvaken. Det gjorde inte så mycket för strax därpå blev jag inpackad i bilen och kunde sova där istället.

När jag vaknade var vi i Ullared och det var dags att handla lite.
Jag fick sitta i kundvagnen för första gången och var jätteduktig. Det var roligt för jag hade full koll på allt som hände.
Efter ca 30 minuter hade föräldrarna handlat färdigt. Det blev bl a en anti-halkdyna till badkaret, så nu är det lättare att bada.

Sedan somnade jag i bilen igen och nästa gång jag vaknade var vi i Burseryd.
Det var roligt att träffa Anders och Marita. De hade ett fint hus och ett stort kök där jag kunde kravla, leka och greja hur jag ville (nästan). Jag fick massa goa pussar!
Marita plockade fram en hel korg full med roliga grejer som höll mig sysselsatt hela tiden som vi var där.
Jag försökte resa på mig några gånger och var nära att lyckas.

När vi åkte hem var jag trött och somnade snabbt i bilen igen. Föräldrarna var så stolta över mig. Jag var så duktig, glad och snäll.

När vi kom hem ville mamma testa att ge mig små bananbitar på ett fat så att jag kunde plocka själv. Det var klurigt för det var hala små rackare som smet undan hela tiden. Men det var roligt att pyssla med det en stund och jag var så koncentrerad.

Mormor hälsade på en snabbis ikväll också. Hon kom när jag skulle bada och inviga halkskyddet. Jag ville resa på mig hela tiden i badet och efteråt när mormor skulle ta på mig pyjamas (efter att ha pudrat ner hela mig och halva vardagsrummet) så satte jag mig från liggande hela tiden på skötbordet. Nu händer det minsann grejer!

Efter alla kvällsritualer var det dags att komma till ro… men efter vällingen lade mamma ner mig i sängen innan jag sov. Annars brukar hon sitta med mig tills jag somnat.
Jag härjade runt några gånger och mamma fick lägga mig till rätta igen. Efter 4:e försöket lade jag mig ner och somnade. Inte ett gnällande, ingenting!!
Nu undrar såklart mamma och pappa om det var en engångsföreteelse eller om jag verkligen är såhär duktig… det ger sig kommande kvällar. Fortsättning följer...

Jag klappar Anders på kinden

2 kommentarer:

  1. Underbara bilder på underbara människor.

    SvaraRadera
  2. det var jätte fint kort, hoppas mattan var bra, som man har i badkaret, nu halkar du nog inte minsann!...kramar emma

    SvaraRadera