tisdag 11 januari 2011

Lång och livlig

Ju piggare jag är, desto tröttare blir mamma och pappa. Är det inte underligt?
Idag har jag mer eller mindre kört slut på dem båda två.

I eftermiddags var det dags för 8-månaderskontroll. Jag viftade och fäktade som jag brukar. Jag fick även visa hur duktigt jag tar mig fram på golvet, att jag kunde sitta och sedan från sittande ta mig till magläge.
Sedan var det dags att väga och mäta. Jag satt duktigt på vågen som visade 9,27 kg. En ökning med 0,66 kg sedan förra månaden.
Jag hade vuxit 1,5 cm på längden och är nu 74,5 cm. Jag blev även utsedd till BVC:s livligaste och mest aktiva bebis.
Nu dröjer det 2 månader innan nästa besök. Det ska bli kul att visa upp allt jag lärt mig för Brita nästa gång.

Igår kväll fick jag testa lite yoghurt och det smakade gott. Idag fick jag några brödbitar som jag tittade mycket skeptiskt på. Det var roligare att leka med dem än att äta dem. Tog man många bitar i handen och kramade så blev det en stor bit.
Det smakade annorlunda och var nog lite torrt. Men jag får öva så går det nog bättre.

Ett bra sätt att få ut lite energi innan sängdags är att bada. Dynan i badkaret fungerar jättebra att sitta på. Jag kan leka med ankorna, äta skum, och leka med duschslangen som sprutar vatten utan att vara rädd för att rumpan ska åka kana.

2 kommentarer:

  1. nååå..vad söt du är på biilden!fast i för sig du är ju det annars också haha!<3 massa kramar emma

    SvaraRadera
  2. Det är så stimulerande att titta på alla glada bilder av dej. Jag längtar så varje gång jag tittar på lilla dig.
    När är du ledsen egentligen?

    SvaraRadera