tisdag 18 januari 2011

Solstråle på ben

Idag har det varit huvudet upp och fötterna ner… ja i alla fall ganska mycket av tiden.
Mamma vaknade två gånger inatt av att jag vaknat och ville testa att stå. Jag visste nog inte om jag drömt allt eller om jag verkligen kunde det. När jag bevisat för mig själv att jag kunde det så somnade jag om igen.

När det var dags att gå upp så var jag redan ”uppe”. Mamma hittade en solstråle på ben i sängen. Jag har faktiskt varit lycklig hela dagen.
Ännu roligare blev det när faster Helen plötsligt kom på besök. Hon matade mig och vi var båda duktiga.

Det har städats här hemma idag. Jag fick hjälpa till att sortera strumpor.
Plötsligt när jag satt där fick jag syn på min blåa stol. Jag kröp dit så snabbt jag kunde och både mamma och pappa fick bråttom att vakta bakom mig. För innan jag visste ordet av så stod jag upp och höll på att klättra upp på alla grejer som mamma lagt åt sidan under städningen.

Nu när jag badar får man vara på sin vakt. Jag kastar mig framåt som en tok för att fånga en anka som kommit på rymmen. Det skvätter och jag får vatten i hela ansiktet, men det bryr jag mig inte så mycket om. (Basti tog kortet)

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket du hinner med, du sitter, hoppar, reser dig upp och STÅR på TÅ.
    Ska bli spännande att se om du fortsätter att gå på TÅ.

    SvaraRadera