måndag 17 januari 2011

Ställa mig och sätta mig

Nu har det hänt en stor grej igen. Helt plötsligt idag så kunde jag ställa mig upp. Jag befann mig i min säng och Emma var i rummet. När mamma kom in så trodde hon först att Emma hade ställt mig där, men Emma försäkrade mamma om att jag gjort det alldeles själv. Strax därpå var jag tvungen att visa min nya färdighet och mamma såg nog lite häpen ut. Bara någon timme innan så kunde jag ju inte det och helt plötsligt så kan jag.
Jag har även kunnat sätta mig från liggande idag genom att rulla runt på mage och sedan kränga benen rätt. Jag är vig och stark!

Första gångerna som jag ställde mig upp blev jag nog lika förvånad själv. Jag gjorde miner och läten och skrattade en massa. Precis som att jag ville försäkra mig om att alla andra sett hur duktig jag är.
Sedan blev det inte mycket vila. Jag ville testa om och om igen att ställa mig upp och syskonen busade med mig. Åter igen så ser jag saker från ett annat perspektiv och allt blev mycket roligare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar