lördag 5 februari 2011

40 grader

Idag skulle vi egentligen varit på min kusin Andreas 18-årskalas, men så blev det inte...

Inatt kunde jag sova ganska bra och vaknade glad och hyfsat feberfri.
Jag fick yoghurt av Sebastian och var på strålande humör.
Innan middag började jag bli dålig igen och efter middag hade febern kommit tillbaks. Jag var ledsen och skrek som jag aldrig gjort förr och tillslut somnade jag av utmattning. Strax därpå vaknade jag av att jag gjort "det stora".

Vid 15-tiden hade jag 39,3 och somnade åter av utmattning. Jag yrade så föräldrarna visste knappt om jag sov eller var vaken.

Ytterligare lite senare steg febern till 40 grader. Mamma öppnade balkongdörren så att det skulle komma in frisk luft, jag fick kallt att dricka och sedan somnade jag.
När jag vaknade ca 1 timme efter mådde jag bättre och vid 19.30 var jag vrålhungrig. Jag fick i mig gröt, dessert och välling. Jag tyckte att mamma lastade in alldeles för långsamt, så hungrig var jag. För varje sked som kom in i munnen kunde ett "mmmmm" höras från mig.
Välling har jag fått i mig innan idag också. Det och vatten har varit gott. Är man då trött i armarna så kan man ta fötterna till hjälp så att man orkar hålla flaskan.

Jag har sådan tur som har en familj som älskar mig. Jag får mycket närhet och kärlek och alla bryr sig om mig.

1 kommentar:

  1. Du titta på munnen. Vad var det du såg?
    Något vitt som finns där inne eller var det något rosa som hoppar upp och ner och ut och in.
    Du får försöka öppna munnen nästa gång.

    SvaraRadera