torsdag 24 februari 2011

Mormor på besök

Vaknade redan vid 5 idag och ville inte somna om. Inte ens efter vällingen.
Jag var lite rosslig och mamma sprutade in medicin som smakade blahaaa… Inte konstigt att lilla jag kräktes som en fontän över hela badrummet.
När mamma hade torkat golv, sig själv, mig och lite annat så hamnade jag åter i min säng. Då var det dags att sköta magen. Till vår stora fasa visade det sig att blöjan inte höll tätt och där stod jag, bokstavligt talat, i skiten. Mamma fick åter sanera och sedan var det inte lönt att sova mer för hennes del. Tror att blöjorna kanske är lite stora.

Idag kom mormor hit för att passa mig. Jag hade saknat henne och blev överlycklig när jag fick se henne.
Vi har busat, hjälpt mamma att vika lite tvätt och jagat katten (när den inte har jagat oss). Efter maten skulle jag sova middag och mormor sjöng det allra vackraste hon kunde. Mamma satt i soffan och fnissade… det var något med pärlor och en port. Men även om mamma tyckte att det var ett annorlunda låtval så tyckte jag om sången för jag somnade gott.
Mormor är den bästaste mormor som man kan ha!!

1 kommentar:

  1. Jag kommer gärna och sjunger fler gånger.
    KRAM
    mormor

    SvaraRadera