tisdag 22 mars 2011

Stå och gå

Idag har det varit härligt väder. Efter frukost och en stunds vila (för min del) gick jag och mamma till öppna förskolan. Nu när jag har lärt mig peka så pekar jag på alla som vi möter. En del tycker att det är roligt och andra tittar konstigt på mig. Bilarna är också roliga att titta på. Varje gång jag ser en bil så låter jag. Nu är det med andra ord riktigt roligt att åka vagn.

På öppna förskolan hade mamma fullt upp. Jag for runt som en galning och tog ingen hänsyn till andra bebisar eller deras leksaker. Vild var bara förnamnet!
När det var sångstund ville jag inte vara med. Jag fortsatte att krypa hit och dit, dra i dynorna (som folk satt på), undersöka dörrar och brottas med Agnetas docka. Den stackarn fick några riktigt blöta pussar och ont i tygnäsan!
Innan vi gick hem blev min ena hand och fot nerpressade i någon konstig deg. När degen har torkat finns mina avtryck där för alltid.

Jag var vaken hela vägen hem och sedan fick jag min middag. Jag sov en pyttestund innan vi fick besök.
Trots att jag inte sov färdigt och var supertrött vägrade jag att somna igen.
Mamma gav upp efter någon timmes sjungande och vaggande. Hon var helt slut!

Trots att jag inte sovit alls mycket under dagen har jag varit vaken ända till 19:45. Så hela eftermiddagen har bestått av bus, gå-träning, stå-träning och bad.
Jag har blivit lite modigare, men modigast är jag när jag inte vet vad jag gör. T ex om jag håller i en sak så är jag så koncentrerad på det så jag glömmer att jag inte håller i mig.

1 kommentar:

  1. Du verkar vara intresserad av det mesta.
    Tänk när du börjar prata, vem ska svara på alla dina intesiva frågor, som jag förmodar kommer.
    VARFÖR o s v.

    SvaraRadera