måndag 21 mars 2011

Hälsa på och påhälsning

Vaknade tidigt imorse men kunde somna om till föräldrarnas stora glädje.
Kl 8 var det dags att gå upp och jag och mamma åt frukost innan vi busade loss i lägenheten.

Vid middag fick jag min dagliga ”mormor-gos-dos” och sedan vilade jag en stund.
Nästa gång jag vaknade så var världens bästa Lotta här. Först var jag jätteglad, men sedan blev jag grinig. Mamma var också grinig för huvudvärken hon hade haft sedan hon vaknade gav inte med sig utan blev värre. Hennes dåliga energi kanske smittade av sig på mig.

När Lotta gick kom pappa hem och mamma försvann in i sovrummet. Jag och pappa härjade i vardagsrummet.
Efter ca 1,5 timmars busande väckte pappa mamma för det var dags att hälsa på hos farfar och Eva. Mamma mådde bättre så vi kunde åka hela familjen.
Hos farfar och Eva åt vi kvällsmat. Farfar grillade, men jag fick inte smaka. Jag fick däremot smaka kex och grädde som jag tyckte var gott.
Har varit lite kinkig med maten sista dagarna. I början gapar jag stort, men sedan blir jag gnällig och skakar på huvudet.

Vi åkte hem vid 20-tiden och då var jag ordentligt trött. Hemma fick jag på mig en ny pyjamas, storlek 86-92, och den passade väldigt bra och var inte alls för stor. Sedan somnade jag som en stock!

2 kommentarer:

  1. Puss älskade Mio <3
    Puss och kram till din fina mamma <3
    :) Lotta

    SvaraRadera
  2. Hoppas mamma mår bättre nu och får sova i natt.
    Du behöver kanske också vila lite, så ni blir pigga tills i morgon, även om du sovit under dagen.
    Kanske kan det bli en liten promenad till ett roligt ställe?

    SvaraRadera