tisdag 15 mars 2011

Städat bort baciller


Nu har jag blivit duktig på en ny grej, nämligen att peka. Tänk vad man kan lära sig bara över en natt när man sover.
Jag pekar på lampan, bilarna utanför, katten, mina syskon, i min pekbok… ja på det mesta. Jag pekade t.o.m. på min vattenflaska när jag var törstig och det fungerade… jag fick vatten. Likadant med min bok, den fick jag också när jag pekade på den.

Idag har alla varit hemma efter helgens bravader. Jag, mamma och Alex klarade oss ganska bra från bacillerna. Jag har släppt en del väder och inte haft någon aptit. Men under dagen har jag varit riktigt hungrig.
Hur som helst så beslutade sig familjen för att inte träffa någon idag, varken i skola, på jobb, eller på öppna förskolan, om vi skulle ha några baciller kvar någon av oss.

Hela förmiddagen gick åt till städning och jag hjälpte pappa att köra dammsugare i vardagsrummet. Sedan hörde jag något om ”putsa fönster”, men jag kanske hörde fel (pussa fönster). För rätt var det var så stod jag och pussade en mycket söt bebis i fönsterrutan på bokhyllan.

Sedan fick mamma städryck och var tråkig en lååång stund. Innan mellanmål gjorde vi i alla fall en rolig sak… vi gick till lekplatsen. Alla var med och t.o.m. pappa gungade.
Det gjorde susen med frisk luft och när vi kom in igen var det fikatime. Sedan städade mamma igen och jag lekte med mina syskon, ja inte med Emma för hon städade hon också.
Alla har varit så duktiga idag.

2 kommentarer:

  1. Så bra att familjen städar bort bacillerna.
    Ska bli roligt att hälsa på när det har blivit så fint och sanerat.

    SvaraRadera
  2. jasså övningspussas du redan?haha jisses du kommer dejta redan på dagis men det är mycket bra!min grabb det //Emma

    SvaraRadera