torsdag 28 april 2011

Blod, svett och tårar

Idag var det torsdag igen och mamma åkte iväg på sin ridning… trött som bara den. Jag hade nämligen den stora äran att vakna 04.20 imorse. Både jag och mamma badade i svett.
Mamma bytta min blöja och så fick jag välling. Jag låg och tjattrade och ibland slumrade jag nog till för det blev tyst. Sedan tjattrade jag igen.
När pappa gick till jobbet vid 6-tiden stoppade han in nappen som jag har en tendens att kasta ut på golvet (som allt annat jag har i sängen).

När mamma var iväg passade jag på att sova, sedan var det middag. Mormor såg hur trött mamma var och tog med mig på en promenad för att hon skulle få vila en stund. Innan det skulle jag leka med mina skor och gjorde en störtdykning in i byrån. Mormor tog första bästa grej för att kyla märket i min panna… en disktrasa som luktade pyton. Men den hjälpte för det blev ingen stor bula.
Vi var på promenad en lång stund och mamma fick vilat lite i alla fall.
Sedan gick jag och mamma också ut en runda.

Ikväll var oturen framme igen. Jag gjorde en ny störtdykning på pappas kontorsstol och bet mig i underläppen så att det började blöda. Mamma skulle snabba sig att ta fram en hemmagjord isglass och när hon skulle vrida loss den så skar hon sig i handen. Två stycken blödande på samma gång med andra ord. Isglassen smakade gott och hjälpte det onda i munnen.

Det blir väl såhär när man ska lära sig att gå… man blir kaxig och tror att balansen är bättre än vad den egentligen är.
Jag kommer på nya grejer också som jag måste prova… ibland går det bra och ibland så gör det inte det.
Ikväll kom jag på en ny grej… nämligen att kliva i min leksakslåda och sätta mig där. Denna gång så gick det bra som tur var.

2 kommentarer:

  1. Du sitter riktigt bra i lådan och det verkar som du har bra läkkött, jag ser inga skavanker i ansiktet eller på läppen.

    SvaraRadera
  2. haha Alvin ska också klättra i sin låda och sätta sig där! Snackar ni er igenom detta när ni träffas eller? Era busungar! :P

    SvaraRadera