måndag 11 april 2011

Ute i solen

Efter en helt ok förmiddag med lek och vila fick jag middag. Jag var inte så intresserad av att bli matad och ville äta själv. Det gick sådär… mamma torkade spagetti på andra sidan köket och det var kladdigt på många ställen. Mina händer, ansiktet, bordet, stolen, golvet, kläderna. T.o.m. mamma hade fått mat både här och där.

Sedan gick vi ut på gräsmattan. Jag fick krypa runt nästan som jag ville, men efter en stund hade jag stillat min nyfikenhet och höll mig nära Sebastian och mamma. Vi rullade boll, kröp ikapp och gosade på täcket som vi tagit med.

Det är en ny värld för mig… pinnar, stenar och andra konstiga grejer som plötsligt ligger framför mig när jag kryper. Det gäller att vara på sin vakt för jag har en tendens att vilja smaka på allt. Jag verkar gilla att vara ute och busa i alla fall. Tänk att bara få plöja runt som man vill på en mjuk gräsmatta och solen som värmer gott i ansiktet.

1 kommentar:

  1. Uti i solen ska vi gå, Jopphejdi, jopphejda
    Äventyr vi pröva på, jopphejdi hej da.

    SvaraRadera