tisdag 12 april 2011

Regn :(

Vi som hade hoppats på solsken idag och mer bus på gräsmattan. Men det var ingen sol och gräsmattan var blöt av allt regn. Det fick bli en inne-dag med andra ord.

Just nu har jag fullt upp med att inspektera alla skåp, lådor mm. En del skåp får man arbeta hårt med för att kunna öppna, men är man klok och stark så går det ganska bra. Mamma bara suckar och upprepar ”ajja” och ”nej” samtidigt som hon flyttar bort mig. Då hittar jag antingen något annat skåp, hylla, eller någon grej jag inte får ha (telefon, fjärrkontroll, Emmas sko t ex).

TV:n går också bra. Den är väldigt rolig att stänga av och sätta på.
Annars kan man roa sig med att riva ner all den rena, ihopvikta tvätten eller ta en titt bland DVD-filmerna innan jag åter ger mig på skåpet som mamma flyttade bort mig ifrån.
Så kan en regnig dag se ut… så visst är det bättre när solen skiner och man kan vara ute och busa.

Jag har roat mig med att jaga katten idag också. Med Emmas ridspö i högsta hugg fick jag minsann raketfart på vår tjocka katt. Eftersom mamma har stängt till sovrummet och till dass hade hon bara en flyktväg och den var upp till andra våning. Det var konstigt… den tjocka katten kunde trolla och gjorde sig platt så hon kom in under grinden. Jag försökte göra samma sak, men jag kom inte igenom.
En annan sak som skrämmer katten är dammsugaren… men den är jag bra kompis med. Den låter roligt, äter samma mat som mig och så är den rolig att åka efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar