lördag 9 april 2011

En rolig dag i solsken

Idag har varit den bästa dagen på länge. Efter middag åkte vi till morbror, moster och kusinerna för att hälsa på. Det var varmt och man kunde vara ute utan att bli kall.
Vi satt ute och fikade och jag fick smaka nybakt kanelbulle som moster bakat. Sedan träffade jag djuren. Hunden Timmy, kaninerna Stampe och Ronja och alla fiskarna i akvariet.
Jag körde bilar och kröp runt och utforskade Pernillas tvätt, hundens vattenskål mm mm.

Sedan hände något konstigt. Mamma lyfte upp mig på gräsmattan. Barfota var jag och det killade rysligt under fötterna. Det var lite läskigt först, men sedan kunde jag t.o.m. krypa omkring. Första gången som jag kryper på gräs och utomhus dessutom!
Efter detta blev jag upplyft på den stora studsmattan. En sådan skulle man ha, fast kanske lite mindre. Det var roligt att skutta runt.

Vi hade skoj från det att vi kom tills vi åkte hem. Jag var rysligt trött och höll på att somna när vi var ca 1 km från hemmet. Men jag blev överlistad och har hållit mig vaken hela eftermiddagen igen, utan att sova middag. Nu ska jag snart bli nerbäddad för ögonen går i kors.

Det blev en massa foton idag, så dagens bilder fick ett eget album. Mamma, Emma och pappa har hållit i kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar