tisdag 3 maj 2011

Badrummet

Vädret har varit minst sagt konstigt idag. Snö, sol, hagel, sol, regn, sol… solen verkar vinna och det gillar vi för då kan man vara ute.
Förkylningen finns kvar fast den är nog lite bättre. Aptiten verkar ha kommit tillbaks fast jag snorar fortfarande och hostar.

Jag och mamma har varit inne en hel del. Hon försökte städa och greja, men vissa dagar får man inget gjort när jag är jämte… eller rättare sagt… grejerna som hon gör är oftast ogjorda en stund efteråt. Hon försökte städa och det hon lade ner det plockade jag upp igen.
Dammsuga kan man göra i alla fall för då är jag duktig på att hjälpa till. Jag hjälpte henne även med tvätten. Badrummet är jättespännande! Dels då tvättmaskinen som man kan öppna, stänga, öppna, stänga och ibland ligger det kläder i den som man kan dra ut.
Toaletten är också rolig… den låter lustigt när någon har suttit på den och trycker på en knapp. Locket kan man öppna och stänga även det, fast det gillar inte mamma när jag gör… ”YSSA”.
Badkaret är en utav mina favoritgrejer och det behövs ju inte förklaras mycket mer än med fyra bokstäver… BADA.
Alla papperskorgar och kattens toalett, ja, det finns hur mycket som helst som måste undersökas. Det är inte lite irriterande när dörren dit in är stängd hela tiden. Så fort den öppnas tar jag tillfället i akt och ”rusar” dit på mina knän.

Jag, Emma och mamma tog bilen för att köpa blommor till balkongen. Detta var mitt under hagelskuren. Så nu ska det bli fint där ute också.

Det var den utflykten det blev idag, men det var i alla fall ett avbrott i vardagen.

1 kommentar:

  1. Bra att du lär dig tvätta dina kläder.
    Mamma behöver säkert din hjälp ibland.

    SvaraRadera