måndag 30 maj 2011

Picknick i solen


Idag har jag haft mycket hyss för mig. Öppnat grytskåp, TV-bänk, skafferi, fått tag på fjärrkontroller, telefoner och andra grejer som inte är mina, dragit ut lådor och kläder, klättrat osv. Mamma var helt slut och var glad över att det var sol ute så att vi kunde vara ute efter maten.

Vi gick till en lekplats som vi inte varit på innan. Där var vi nästan hela eftermiddagen och busade. Mormor ringde och undrade var vi var, så efter en stund kom hon också och gjorde oss sällskap. Jag blev glad när jag såg henne som vanligt och sprang mot henne.

Mamma hade med sig fika. Jag fick äta ostsmörgås och det jag inte åt upp fick pippi-fåglarna.
När vi kom hem igen så var jag övertrött, men efter en stund kunde jag somna.
Nu väntar kvällsmat, bad och lite gos med familjen innan det är natti natti.

1 kommentar:

  1. Tänk vad jag har det bra. Fick en stund över, ringer din mamma och ni är ute på utflykt med fika. Det passade mig alldeles utmärkt innan jag skulle på nästa möte. TACK för en trvlig stund med dig och de dina.

    SvaraRadera