onsdag 29 juni 2011

Badat i en sjö


Imorse fick mamma jobb… kan det ha varit de goda biffarna som satte fart på magen tro?
Det blev sanering av både mig, säng, nallar och annat. Tur att det har varit så fint väder så att tvätten hann torka innan jag skulle sova.

Efter maten idag åkte mamma, jag och mina syskon ut till mormor och morfar. Först var tanken att vi skulle få bada i poolen allihop, men det blev bättre än så för vi åkte nämligen till Björkasjö. Första gången som jag badar i en sjö och det gillade jag också.
Det fanns en strand med mjuk sand och vattnet var ljummet. Jag och mormor (som fick jaga mig idag) höll till i strandkanten och lekte med bollen, hinken, båten och lite andra roliga grejer som fått följa med.

Vi var där i nästan 1 timma och trots att jag badat mycket så blev det lite protester när det var dags att gå upp. Men väl hemma hos mormor och morfar väntade det ”nam-nam” och då var jag redan på topphumör igen.

Ikväll fick jag bada igen... fast i badkaret. Jag hade sand i håret, i ljumskarna och mellan skinkorna. Innan jag somnade så läste jag i en av mina böcker. Jag har gjort det några kvällar nu innan jag somnar. Jag sitter/ligger och tittar och är bara hur söt som helst.

1 kommentar:

  1. Mios första dopp i insjö.
    Vilket var bäst, havet eller sjön?

    SvaraRadera