torsdag 30 juni 2011

Blött hos grannen

I förmiddags gjorde vi inte så mycket och efter maten fick jag en överraskning på balkongen. Mamma hade tagit ut min gamla badbalja och diverse handdukar mm som skulle stoppa eventuella översvämningar. Vad mamma inte räknade med var att baljan skulle tippa och halva dess innehåll skulle forsa ner till grannen. Vilken tur att hon inte var ute för då hade hon fått sig en dusch!
Jag plaskade och busade en lång stund.

Sedan fick jag vila en stund… mamma fick huvudvärk så hon ville också vila.
När pappa kom hem åkte vi ner till stan för diverse ärenden. Det var mycket folk på stan, hästar och karuseller… men jag var tydligen för liten. Jag fick ta några lotter i alla fall och vann en godispåse till pappa.
Vi träffade Lotta som var där med hästarna, sedan träffade vi farfar, Eva och Mi.
Jag och pappa åkte hem efter en stund och de andra stannade kvar och roade sig.

2 kommentarer:

  1. Badar du inte i havet eller sjön, så badar du i balja på balkongen. Tur att det finns vatten.

    SvaraRadera
  2. Du är inte alls för liten för att rida ett varv. Hoppas du kommer på torsdag också, för då ska du få rida och så kan mamma fotografera dig. Jag lovar att hålla hårt hårt i dig så du inte trillar av <3
    Saknar dig och din mamma jätte mycket, och du har ju fortfarande inte fått din present.
    Kram Lotta

    SvaraRadera