måndag 27 juni 2011

Efter regn kommer sol

Ja, efter regn kommer sol heter det ju, och det stämmer ganska bra på både vädret och på mig.
Solen har varit varm och härlig idag och jag har varit en glad skit igen.
På förmiddagen var vi inne och städade. Jag hjälpte som vanligt till med dammsugningen.
Mormor kom hit och åt lunch med oss… dijonsenapbiffar med charlottenlök, färsk timjan och basilika. Det var mums i Mios mage också. Jag verkar gilla när det är mycket smak.
Sedan hjälpte jag till med disken. Mormor plockade in grytor med tillhörande lock och jag plockade ut dem igen. Det verkar som att jag har talang som cymbalspelare med ett grytlock i vardera hand. Oj så roligt det lät… tyckte jag.

I eftermiddags gick vi på promenad till affären. Öppna förskolan var stängd, annars hade vi tänkt kolla om det fanns några kompisar som jag kunde leka med. Vi gick till affären istället och handlade glass som vi åt i solen.
Sedan gick vi till lekplatsen en stund.

När vi kom hem åt jag mellanmål och sov en timma. Sedan gick vi ut igen. Denna gången fick jag ha med mig min bil. Jag sprang fort och puttade på bilen som nog tyckte det var lika skoj som jag gjorde.
Ibland stannade jag och plockade av ett blad från häcken, som växer utmed gångbanan, och lade ner det i bagaget på min bil. Sedan sprang jag en bit till innan det var dags för ett nytt blad. Det blev många blad innan det var dags att gå in och äta kvällsmat och ta ett behövligt bad. Jag var genomsvettig av allt springande och inte särskilt ren heller.

1 kommentar:

  1. Så roligt att du kan köra bil till affären.
    Du lastade kanske in lite mat i bilen också, så det blev lättare för mamma att bära kassen?

    SvaraRadera