tisdag 14 juni 2011

Feberdags

Inatt vaknade jag vid 3-tiden och var förtvivlad. Mamma var uppe och stoppade i nappen och efter en stund kunde jag somna om.

Imorse tog pappa hand om mig en stund. Mamma hade fruktansvärd huvudvärk och skulle äntligen få sova. DÅ kommer snickarna och ska fixa dörrkarmen. Mamma fick snabbt ta på sig kläder och skynda ut i vardagsrummet. Så mamma har mått dåligt hela dagen och inte orkat göra något och pappa har fortfarande ont i knät och inte heller orkat göra något.

I eftermiddags var jag fruktansvärt rastlös. Mamma gjorde en jämföreslse… ” Att ha en rastlös Mio inomhus är som att ha en känguru i ett 2-mannatält”. Undra vad hon menar med det?

När det var dags för varpaträning trotsade mamma huvudvärken och tog med mig ut. Jag var lite snorig och har varit det hela dagen, men lite frisk luft var inte fel.
Det var en ny filur på planen idag… en katt, men den var bara med och tittade. Jag fick hälsa på den och den var inte rädd som vår katt Selma är. ”Aiiii-ka-ka” eller ”ka-ka” det är så jag säger katt.

Vid läggdags tyckte mamma att jag var varm och hon hade rätt. 38,1 hade jag i feber. Hoppas nu att det inte blir något långvarigt utan att det bara är någon ny tand på gång.

Fotot har mormor tagit

1 kommentar: