onsdag 15 juni 2011

Hos tandläkaren

Efter lite eftermiddagsvila var det dags att åka till stan. Först fixade vi present till morbror och sedan gick familjen till en pizzeria. Detta för att fira att syskonen varit så duktiga denna terminen och att det nu väntar ett härligt sommarlov för dem.
När magarna var mätta var det dags för mitt allra första tandläkarbesök.

Jag, mamma och Basti gick in i undersökningsrummet och de andra fick vänta i väntrummet. Basti var fotograf, jag var ”patient” och mamma var bara med.
Det fanns massa spännande saker i det där rummet och sitta still det ville jag inte.
Slangar, saker som blänkte, knappar och annat. Tandsköterskan fick stänga av strömmen för att det skulle bli lite säkrare. Hon tyckte att jag var en charmig kille… fast väldigt aktiv och nyfiken.

Mamma fick lite tips och jag fick en ny tandborste. Jag visade med en gång att jag förstått hur man ska göra.

1 kommentar:

  1. Tänk att du redan fått visa dina fina tänder och fått en ny tandborste. Det var annat på din mammas morfars tid.

    SvaraRadera