onsdag 1 juni 2011

Upptäcktsfärd och ny bil


Idag på morgonen väntade en överraskning till mig. Jag fick en försenad födelsedagspresent från farfar och Eva. Den var röd, stor, hade fyra hjul och massa roliga knappar… en BIIIIL. Denna har jag lekt med väldigt mycket idag. Tryckt på knappar, åkt och plockat i och ur grejer från bagaget.

Vi har varit ute ganska mycket idag också. På balkongen, utanför på gräsmattan och ikväll fick jag följa med till varpaplanen och agera maskot igen. Efter träningen grillades det korv. Jag låtsasdrack ur läskburkarna (har ju sett hur syskonen gör) och så åt jag korvbröd och lyckade även fjäska till mig lite av mormors korv. Korv verkar jag tycka är gott.

Mamma filmade mig lite idag när vi var ute. Jag är jätteduktig på att gå och springa nu. Med andra ord har mamma fullt upp med att jaga mig. Men oftast får jag gå runt och utforska lite som jag vill utan att bli upplyft… det tror mamma är bra. Så länge jag inte stoppar något i munnen eller gör något annat hyss.

1 kommentar:

  1. Det med bilar och motorcyklar kan du inte undgå. Nu har du fått en egen stor bil. Nu får du ta körkort också.
    1. Du ska räcka ner till golvet och kunna hålla balansen.
    2. Du ska lära dig hur man stannar.
    3. Du måste lära dig att inte köra på något

    SvaraRadera