torsdag 16 juni 2011

Lek i massor

Idag var sista torsdagen på ett tag som mormor passade mig. Nu ska tydligen hästarna också få sommarlov.
Mormor stannade på middag och idag blev det stekt falukorv och hemlagat potatismos. Jag fick också mos och korv, fast ostekt.

Mamma var trött och kände inte för att hitta på något på eftermiddagen, men efter lite vila på balkongen så blev det ändå en promenad bort till lekplatsen.
Om jag inte åker i vagnen så kan det ta väldigt lång tid att förflytta sig. Inte för att jag inte är snabb (för det är jag) men för att allting måste undersökas. Det finns ett 100-tal brevlådor på vägen till lekplatsen och alla är lika spännande. Mamma har fullt sjå med att förklara att det är ”aja”.
Skyltarna som sitter på grindarna in på området låter roligt när man slår på dem och sedan finns det alltid något annat på vägen också som måste inspekteras.

Idag på lekplatsen lekte mina syskon med en kul grej. De hissade upp sand och hällde sedan ner sanden i något rör. När man sedan öppnade en lucka rann sanden ut. Häftig grej verkade jag tycka.
Jag träffade en söt tjej på lekplatsen också. Hon var nog runt 4 år, men det brydde jag mig inte om. Jag sprang efter henne och lekte titt-ut med mitt allra charmigaste léende. Hon verkade tycka att jag också var ganska söt.

Efter lite eftermiddagsvila lekte jag med klossar och annat. Min katt som jag fick av morfar busade med mig. Den gömde sig i katthuset och sedan hade jag ett fasligt sjå att plocka in den och ut den. Den fick åka med i bagaget på min bil också.
Innan jag somnade så roade jag mig med att leka med min egna skugga. Detta sysselsatte jag mig med en lång stund.

1 kommentar:

  1. Tur att du inte blev sämre utan kunde vara ute en stund och leka i sanden.

    SvaraRadera