måndag 4 juli 2011

Badat igen

Efter en lite strävig och varm förmiddag åkte jag, mamma och syskonen buss ner till stan. Vi gick i några affärer och det gillade jag inte. Jag trivdes bättre utomhus.
Vi träffade Eva och Tiger som gjorde oss sällskap ner till hamnen där vi åt glass. Sedan fick alla barn springa av sig på stranden och i vattnet. Idag var mamma mer avslappnad och det var inte lika mycket folk så det gick bättre. Övning ger färdighet… sist vi var där så var det ju första gången både för mig och för mamma
.
Vi fick leka en lång stund och sedan tyckte mamma att jag var kall. Strax därpå kom pappa från jobbet och hämtade oss med bilen.
När vi kom hem så hade jag fått rastat av mig och lekte och var glad och harmonisk. Skönt att komma ner i varv.

Jag har lärt mig två nya saker… en för någon dag sedan och en idag. Den första grejen är ”tvätta håret”. Då gnuggar jag med mina händer i håret. Den andra är ”slängpuss”. Emma fick den allra första.

1 kommentar:

  1. Tvätta håret är rätt skönt ibland,
    speciell när det är fullt med sand.

    SvaraRadera