tisdag 5 juli 2011

Visat varpa

Inatt hade jag roligt. Jag vaknade 00.30 och sedan ville jag inte sova innan klockan närmade sig 03.30. Mamma var trött och frustrerad men hon fick i alla fall sova några timmar innan de andra i familjen vaknade.

Jag har inte varit så trött idag, men mamma har varit ett vrak.
Hon orkade i alla fall följa med mig och syskonen till varpaplanen där vi skulle visa varpa för ett fritidshem. Vi hjälpte mormor så mycket vi kunde… hon tryckte ner pinnar i marken och jag drog upp dem.
Jag fick en egen varpa att leka med idag. Den är lite stor, men jag får ha den tills vi kanske hittar en mindre när vi är på Gotland.

1 kommentar:

  1. Det är bra att någon vill hjälpa till. Behöver hjälp både före kastníngen och efter kastningen, med att plocka upp efter oss. Det gör ingat att du börjar med att plocka upp. Det finns de som inte hjälper till alls!

    SvaraRadera