söndag 24 juli 2011

Blåbär, hallon och kantareller


Regnigt och trist väder idag också. Men vi trotsade skurarna och åkte ut till mormor och morfar. Vi åt middag och sedan fick vi fixat undan disken snabbt så att vi kunde gå ut. Det hade nämligen slutat att regna.
Jag, mamma, Emma och Sebastian gick en lång promenad i skogen. Det är lite klurigt att ta sig fram i terrängen… speciellt i gummistövlar. Men är man envis så går det mesta.
Det blev några vurpor i det höga gräset vid vägkanten, men det tyckte jag var roligt.
Jag fick skutta i vattenpölar, äta blåbär med mormor och plocka kantareller.
På hemvägen åkte jag vagn och somnade ganska snabbt. Så mycket frisk luft + att det var påfrestande för de små benen… ja, jag somnade gott och sov en lång stund.

När jag vaknade var det dags för fika. Emma och mamma hade gjort paj av bär de plockat på vägen hem. Den var god och till den hade vi glass. Tänk… vi satt där och vips så säger jag glass. Alla skrattade och sedan fick jag säga det om och om igen tills jag tröttnade. Att ett litet ord kan roa så många.

1 kommentar:

  1. Härligt att sitta i naturen och få härlig skogsluft. Det är också mumsigt med blåbär och hallon. Den gula svampen får du säker smaka på någon gång.

    SvaraRadera