lördag 23 juli 2011

Tagit hand om museet

Idag hade vi ett viktigt jobb att sköta. Vi skulle nämligen få ta hand om morfars museum.
Jag såg till att alla i familjen vaknade och sedan körde vi iväg. Jag hjälpte till att köra/åka ut motorcyklar och mopeder och ”skrev” i morfars gästbok. När allt var utkört och på plats hjälpte jag till att laga middag samt städa i köket. Jag sopade jätteduktigt!

Det kom inte så många gäster… eller rättare sagt, de som skulle komma lös liksom solen, med sin frånvaro. Fast solen vågade visa sig några korta stunder i alla fall mellan de kraftiga skyfallen.

När mormor och morfar kom hem fick de mat och sedan gick jag och mormor på promenad. Jag somnade gott i vagnen och blev placerad under plommonträdet med ett väldigt bra regnskydd… en vaxduk som mormor lade över hela vagnen. Men när det började blåsa åkte den iväg och mamma fick kasta sig ut i regnet och dra in mig på altanen. Jag sov som en stock.

Ikväll har jag varit väldigt skrikig. Jag hittar toner som somliga inte trodde fanns. Pappa hade en ganska bra beskrivning… ”skriket går in i huvudet och flisar sönder skelettet”. Huu så högt jag kan låta!

Innan dess så trilskades jag vid kvällsmaten. Jag slarvade, geggade, spottade ut mjölken osv. och det slutade med att jag inte fick sitta med vid bordet. Istället hittade jag den LÅSTA kylväskan som jag fick öppnat i ett nafs, upp med burken med majskrokar och in i vardagsrummet i ilfart. Där ”tappade” jag burken i golvet och alla majskrokar åkte ut. Vilken lycka! När familjen undrande kommer in hittar de mig sittandes i röran ”NAMNAMNAM”…
Pappa undrade vad jag hade i munnen och snabbt som blixten med ögon som lyser BUUS kutar jag ut i köket men krokar i båda händerna och i munnen!
Jag har så många hyss för mig och nu när jag har lärt mig att öppna dörrar så kan jag få ännu mer roliga idéer.

1 kommentar:

  1. Sopborste, boll och tunga,
    men det är inte så roligtr att gunga.
    Bättre att spring ikapp och jaga,
    och först försöka bollen taga.

    SvaraRadera