måndag 25 juli 2011

Busat som en tok


Ytterligare en regnig dag. Det börjar bli gott om dem tyvärr…
Vi var hemma på förmiddagen och lekte och vilade om vartannat.

På eftermiddagen åkte vi och handlade mat som ska räcka tills på söndag. Det är bra matsedlar som mamma har gjort… god, hemlagad mat som även lilla jag kan äta.
Sedan åkte vi till Busfabriken. Jag var trött innan vi kom dit, men när jag såg alla grejer verkade jag glömma bort det. Jag sprang och lekte oavbrutet i 3 timmar, med korta vätske- och glasspauser. Jag kunde göra fler grejer nu än när jag var där sist… då kunde jag knappt stå upp.
Nu åkte jag rutschkana, lekte med klossar, gungade på olika djur, cyklade, snackade med en maskot och lekte i bollhavet. Jag tyckte att det var kul att kasta ut bollarna!
Det fanns massa olika rum också. Jag sprang in i det ena, ut och in i nästa… sedan var jag tvungen att springa tillbaks till det första rummet igen. Så höll jag på ett tag. Det fanns ett discorum också. Musik och häftiga lampor som blinkade och snurrade. Detta rum var väldigt underhållande!

När vi kom hem fick jag ett välbehövligt bad och sedan kvällsmat. Jag var väldigt trött fast fortfarande ”speedad”. Mamma fick sjunga vaggvisor och gosa med mig på ryggen och i pannan… sedan var Mio däckad!

1 kommentar:

  1. Du är slagen
    och tagen
    och bar om magen
    efter att under dagen,
    hoppat bland bollar i hagen.

    SvaraRadera