torsdag 7 juli 2011

Hästar, poliser och stora brandbilar


Idag har det hänt många spännande saker. Först kom jag på alldeles själv hur jag ska sätta mig och ta mig av från min bil. Detta var såklart jättehäftigt och jag var tvungen att prova i ca 30 minuter om jag verkligen kunde. Sedan när jag visste att jag kunde så stod jag över bilen, satte på musiken och sedan dansade jag.

Efter maten, som idag bestod av hemlagade biffar, sås och potatis, gick jag, mamma och Sebastian ut på en äventyrsrunda. Det blev rutschkana, klättring, gungning och utforskning av diverse föremål på vägen. Vi gick ingen lång runda, men ändå var vi ute i nästan 1,5 timme.

Ikväll åkte vi ner på stan. Vi träffade Lotta som var där med hästarna igen. Plötsligt hade jag fått en fin hjälm på huvudet och satt på en häst. Jag såg lite paff ut men protesterade inte. Lotta är snäll hon. Tack för att jag fick prova.
Sedan träffade jag kompisar som också var på stan och innan vi skulle hem fick jag provsitta i en polisbil. En utav poliserna hälsade jag lite extra på.
Jag såg även en ambulans och 2 stora brandbilar! Brandbilarna var häftiga för jag skrattade med hela ansiktet och kunde inte sluta stirra.

1 kommentar:

  1. Det var mycket som hände dig idag. Tror inte riktigt du har förstått allt runt omkring dig, men roligt har du haft förstår jag.

    SvaraRadera