torsdag 28 juli 2011

I sanden på stranden


I förmiddags tog vi det ganska lugnt. Jag vaknade nämligen tidigt och övade på att låta så högt som möjligt. Undrar vad grannarna tror då detta fenomen har hållit på i ca 3 veckor.

I eftermiddags var pappa glassugen och mamma ville bada. Efter diverse kompromisser kom de fram till att man kunde åka till stranden och äta glassen där.
Först åkte vi till Läjet för pappa ville ha ”3-toppar-glass”, men där var det ca 40 meter kö och stranden var full med tång.
Vi åkte till hamnen och Barnens badstrand istället. Där fanns det inte en enda parkeringsplats. Tillslut hamnade vi ute på Getterön och på 5:e-vik. Där var det inte så mycket folk och gott om parkeringsplatser. Det blåste något fruktansvärt och ingen var direkt badsugen förutom jag.
Vi plaskade lite i kanten och lekte en del på stranden… sedan blev det glass. Sandwich passande nog… för det dröjde inte lång stund innan det var sand överallt.

Ikväll hittade jag puderburken och lyckades på nolltid förvandla hallen till något bageriliknande rum. Mitt i allt det vita satt jag och hade hur kul som helst, men jag lyckades ändå se fruktansvärt oskyldig ut.

1 kommentar:

  1. På den översta bilden ser jag
    Emma, pappa, du, Alex och bilen,
    och så såg jag Sebastian i den nya stilen.
    De andra bilderna idag,
    där ser vi att du krattar i sanden
    och gräver vid stranden.

    SvaraRadera