lördag 2 juli 2011

Varm skogspromenad


Idag har vi varit hos mormor och morfar. När vi åkte ut så var det molnigt och alla trodde nog att det skulle bli regn. Men så fel vi hade… solen har gassat och det har varit över 30 grader.

Idag fick jag göra en sak för första gången igen… nämligen gå i skogen! Jag har varit i skogen förr, men då har jag legat i min vagn och varit liten bebis.
Nu kunde jag strutta runt själv i mina jättehäftiga gummistövlar som mormor och morfar köpt på loppmarknad.
Jag hittade kottar, blommor och annat spännande.

Det var skönt att svalka sig i poolen när vi kom tillbaks och efter en tupplur. Jag bekantade mig även med vattenslangen som jag verkade tycka var riktigt rolig när den sprutade vatten på mig.
Sedan hade Sebastian och mamma varit iväg och plockat både smultron och blåbär som jag fick smaka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar