måndag 22 augusti 2011

20 minuter

Idag var det äntligen dags för dagis igen. En timme tidigare än förra veckan skulle vi infinna oss, kl 9 med andra ord.
När vi kom dit var det full rulle och massa barn som lekte överallt. Jag började leka nästan med en gång och sedan hade jag fullt upp. Bilar, dockor, låtsasmat och annat… ibland allt på samma gång.

I ett rum finns en stor spegel som är ganska intressant. Där inne finns även grejer så att man kan leka med tåg.
Efter en stund tyckte fröken att det var dags för mamma och pappa att ge sig av en stund bara för att se hur det skulle gå. Jag vinkade glatt och det så ungefär ut som att jag tänkte ”har ni inte gått än” och spanade efter någon leksak som jag kunde hugga tag i så fort fröken släppte ner mig.
Efter 20 minuter kom föräldrarna tillbaks och jag var likadan när de kom som när de gick. Mamma och pappa var inte ledsna över att jag inte saknat dem utan glada över att jag verkar trivas så bra alla redan.

Efter fruktsunden var det dags att gå ut. Jag lekte hela tiden med massa olika grejer.
När klockan närmade sig 12 gnuggade jag ögonen som bara den. Det var skönt att komma hem och sova! Även föräldrarna var trötta och vilade en stund de också.

Ikväll var alla med och tittade på Emmas ridning. Hon var jätteduktig och flög över hinderna. Jag passade på att hälsa på några hästar, en hund och någon katt också.

1 kommentar: