tisdag 23 augusti 2011

Spring i benen


Idag när jag kom hem från dagis var jag snudd på medvetslös… jag var så trött så jag somnade innan jag hamnade i sängen. Då har man haft skoj!!
Föräldrarna lämnade mig kl 9 och fröken tyckte att jag var mogen för att bli lämnad en lite längre stund. Jag vinkade glatt och föräldrarna försvann i 2 timmar.

Jag hade varit lite ledsen innan fruktstunden (troligtvis för att jag var trött eller för att jag inte hade tid att sitta still), men sedan var det utestund och då var jag glad igen.
När föräldrarna kom tillbaks hade jag fullt upp. Jag var så upptagen så jag märkte inte ens att de kommit tillbaks. Jag hade hunnit springa förbi pappa någon meter innan jag vände mig om mot den välbekanta rösten. Då sprang jag fram och kramade honom. Sedan fick jag syn på mamma och sprang fram och kramade henne också.

Den ena dagisfröken skojade med pappa att det skulle bli träningspass för personalen när jag var ute på gården och en annan sa att jag minsann hade undersökt de flesta grejer på gården idag också. Japp… det är full fart på mina små ben… som vanligt med andra ord.

När jag sovit en stund var det dags att åka ut till mormor och morfar. Mormor var bara hemma och vände, men jag hann gosa med henne en liten stund i alla fall.
Morfar behövde hjälp med att mura en grund till det planerade förrådet, så pappa bidrog med lite assistans. Han blandade cement i en stor, rund grej som snurrade runt och såg spännande ut.
Jag rastade mamma medan de arbetade. Vi pratade med Saras hästar, åt plommon, lekte med leksakerna och satt i morfars traktor.

Innan vi åkte hem plockade mamma en hel burk med björnbär. Av dem gjorde hon björnbärspaj som vi åt efter kvällsmaten som var fläskfilégryta.

Samtidigt som mamma lagade maten fick jag bada. Emma hjälpte mig idag och vi hade sååå roligt.
 

1 kommentar:

  1. Du har tur med så många vyxna runt omkring dig, och det behövs verkligen, du tar musten ur alla.
    KRAM

    SvaraRadera