tisdag 30 augusti 2011

Åker själv


Imorse kom mormor plötsligt hit. Hon skulle följa med och lämna mig på dagis idag.
Det var lite annorlunda och jag blev lite ledsen när jag insåg att mormor skulle gå med mamma och inte stanna och leka med mig och mina kompisar. Fast mormor hade nog gärna stannat om hon hade fått.

När mamma kom 12:15 och hämtade mig var jag trött som vanligt, men idag hade jag ätit två portioner med mat… kanske inte så konstigt när det var korv med mos som är så gott.
Hemma blev det välbehövlig vila i några timmar. Sedan var det mellanmål.

Ikväll innan kvällsmaten gick jag, mamma och Emma till lekplatsen. Det var ett tag sedan vi var där.
Det första jag gjorde var att börja klättra upp för trappan till rutschkanan så det var bara för de andra att hålla i mig. När jag hade klättrat hela vägen upp gick jag fram försiktigt till rutschkanans början och satte mig duktigt, precis som man ska göra.

Efter några åk vågade mamma äntligen låta mig försöka själv. Det gick mycket bättre att åka då än när mamma höll i mig. Tänk, nu kan jag detta också och jag var inte lite stolt!
Jag ville åka om och om igen och så fort jag kommit ner med fötterna i sanden rusade jag bort till trappan och ville klättra upp igen.

Innan vi gick in busade vi lite i huset utanför. Emma gömde sig och jag letade upp henne. Ibland blev jag jätterädd när hon dök upp, fast på ett roligt sätt. Ibland fanns hon bakom huset och ibland tittade hon upp i fönstret och sa BUU.

Till kvällsmat idag blev det sallad, kyckling och bulgur. Det var ganska OK, fast jag var nog inte så hungrig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar