måndag 29 augusti 2011

Fina sommarminnen

Nu är det nog höst… det blåser, regnar och är kallt emellanåt. Sommaren har gått väldigt fort men vi har hunnit göra mycket kul och verkligen tagit vara på alla soliga stunder och haft roligt med nära och kära.
För att åter få lite sommarkänsla har mamma gjort ett litet bildspel som kan väcka varma stunder till liv igen.

Idag har det som sagt regnat från alla tänkbara håll. Pappa har börjat jobba efter sin ledighet och syskonen var i skolan. Själv har jag varit på dagis.
Jag var glad trots att det regnade in på mig i vagnen. Tur att vi inte har så långt att gå. När vi kom in var det några som var lite ledsna och jag började se lite fundersam ut. Sedan kom några tjejer som tydligen saknat mig och ville pussas och kramas. Då blev jag väldigt blyg och ville inte riktigt släppa mammas ben. Men efter en stund så gick det bra.

När mamma kom och hämtade mig hade jag fullt upp med att sopa på golvet. Jag hade hittat sopborsten som jag hade roligt med. Lekt med vatten hade jag också gjort för extrakläderna hade kommit till användning. Vilken tur att jag har en egen plats med egna grejer.
När det var dags för mat så var jag trött och orkade inte äta alls mycket.
Mamma gav mig välling när vi kom hem och sedan fick jag sova till 15 då mamma tyckte att det var dags att vakna.

Hela kvällen har jag varit jättetrött. Dagis är verkligen en bra uppfinning för sådana som mig… ett ställe där man äntligen kan få ut all sin energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar