onsdag 31 augusti 2011

Klättra högt

Vaknade ca 5.40 idag och var väldigt pigg. En som däremot var trött var mamma som ville sova mer.
Sedan hade jag nog lite ont i magen för det skedde en olycka som tog ca 1 timme att få rent. Mamma fick duscha mig och Emma fick vara assistent. Sedan fick hon passa mig undertiden som mamma tog hand om sängkläder, skura sängen mm.

Jag hann sova i nästan 1 timma innan mamma väckte mig och det var dags att gå till dagis.
Idag åkte mössan på för det var så kallt ute.
Det kom några tårar när mamma lämnade mig, men jag kom snabbt på andra tankar.
Sedan hade jag roligt och var glad hela tiden. Vi var både inomhus och utomhus och idag passade jag på att undersöka brunnarna som finns inne på området. Brunnar verkar vara något som fascinerar mig.

När mamma kom hade jag knappt tid att hälsa på henne. Jag ville visa en grej som jag hade upptäckt… nämligen en liten toalett. Den ska jag nog få använda när jag blir lite större.

Efter min middagssömn hemma i sköna, renbäddade sängen, var det dags för äventyr igen. Systemet var återställt och energin likaså. På 2 sekunder hade jag lyckats klättra upp på ena köksstolen, ställt mig där och var på väg upp på bordet. Pappa hade lagt hyrfilmer där för att jag inte skulle få tag på dem… TJII fick han. Tänk så duktig jag har blivit på att klättra… bara på någon dag.

Jag passade på att utföra lite andra söta grejer också. Bl a så provade jag pappas pippigula Foppatofflor, fast bara en i taget. Jag lyckades få tag på en telefon också och ringde ett samtal. Som tur var så var det ingen som hade numret som jag slog.
Jag hade massa energi och tillslut fick jag komma ut en stund för rastning. Vi gick till lekplatsen och jag fick åka rutschkana och springa av mig lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar