onsdag 10 augusti 2011

Borta bra men hemma bäst

Idag gick vi upp vid 8-tiden och började packa ihop och städa. 
Sedan åt vi frukost och gjorde i ordning  det sista i köket. Mormor städade som en tok!

Vi hade tänkt att äta glass på Glassmagasinet, men när vi körde ner till hamnen skumpade vår båt in i hamnen. Det var i stort sett bara att köra ombord. 

När vi lämnade Visby somnade jag gott i vagnen. Jag vaknade när det var ca 1,5 timme kvar på båtresan. Sedan fick  mina nära turas om att rasta mig. 

Sedan började den långa bilresan och redan efter några mil fick vi stanna för jag var skrikig. Nästa stopp blev i Växjö för jag var fortfarande skrikig. 3:e stoppet blev i Värnamo på Max där alla fick mat. Jag fick andra flaskan välling + att jag ätit diverse grejer under resan. Sedan somnade jag men vaknade med jämna mellanrum och var ledsen. Det var en jobbig bilresa för samtliga. 

Vi lämnade av mormor, en del packning samt takboxen (som verkligen kom till användning) och då passade jag på att springa av mig en stund. 
Det regnade, blåste och var kallt till skillnad från Gotland. 

Sista biten hem gick bra och när alla väskor, påsar mm var inburna fick jag en snabbtvätt och pyjamas.
Jag gosade ner mig i kudden, jämte den numera beresta, smutsiga kaninen, och somnade med en gång.

Det var roligt att vara på semester och jag har i det stora hela varit väldigt duktig!! Glad för det mesta och rolig att ha med. Tänk så mycket jag har fått uppleva och så mycket jag har sett. 
Det bästa var ändå att mormor var med!! Så roligt vi har haft!

1 kommentar:

  1. Mio, vi har verkligen haft roligt. Det var en fin upplevelse jag fick tillsammans med dig och din familj.
    Hoppas vi kan göra fler utflykter tillsammans snart.
    Mormor

    SvaraRadera