tisdag 9 augusti 2011

Grottor och stadsvandring

Sista dagen på vår semester och vi har hunnit med en del idag också. 
Först besökte vi Lummelundagrottan. Jag och pappa väntade utanför medan resten fick guidad tur. 

Sedan åkte vi in till medeltidsmarknaden. Vi åt mat på ett mysigt café innan vi började gå runt. 
Emma köpte ett par ulliga, rosa tofflor och Sebastian och Alex varsin pilbåge med tillhörande pilar. Jag fick en Pippi-tröja igår och en annan tröja från Busungar, så jag är rätt nöjd. 

Det blev en hel del vandring idag så vi åkte tillbaka till bygdegården redan vid 18-tiden. Vi stannade och handlade så att vi kan ha med oss goda smörgåsar på båten hem imorgon. 

Ikväll har vi tagit det lugnt och sedan blev det dusch ihop med mamma. 
Duschen är som ett avlångt rum med en dusch i vardera ände. Det blir mycket vatten på golvet och rena vattenlandet för mig. 

Jag somnade lite efter 20-tiden idag. Skönt att det inte blev lika sent som tidigare kvällar. 

Nästa gång som det är dags att blogga, då är vi hemma igen. Ja, om allt går enligt planerna. Färjan anländer till Oskarshamn vid 15-tiden och därpå väntar en bilresa på några timmar. Hoppas att det går snabbt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar