fredag 26 augusti 2011

Färsk frukt



Idag var det inget dagis för mig. Tror att fröknarna skulle på utbildning av något slag och det skulle vara vikarier på min avdelning. Nu när jag håller på att skolas in är det tryggt att ha ett ansikte som man känner igen.
Jag och föräldrarna åkte till Åkulla istället. Vi åt middag och sedan var det dags för pappa at arbeta. Jag har nog aldrig haft en så svettig pappa förut!
Han och morfar murade och var så duktiga. Jag ville hjälpa till, men det fick jag inte. Jag flyttade på några stenar bara.

Vid 14-tiden åkte mormor och hämtade syskonen som slutat skolan, så alla kunde avnjuta en smarrig fika tillsammans i mormor och morfars trädgård. Jag passade på att mysa i morfars knä samtidigt som jag fick smaka delikatoboll.
Trädgården är jättespännande nu! Det hänger massa grejer i träden. Plommon i 2 och äpplen i några andra. De har vackra färger och så smakade de gott också. Snacka om att få käka färsk frukt!

Mamma lärde mig lite på en sång. Nu kan jag sjunga ”ajajaj-bfff” (Trollmors vaggsång) och det lät väldigt gulligt!

Ikväll gjorde mamma pizza här hemma. Undertiden fick jag bada med Emma igen. Vi har jätteroligt under våra små badstunder. Idag lekte vi att jag var Einstein och jag fick en mycket fin frisyr.

1 kommentar:

  1. fin bild haha jadu jag gjorde ju den frisyren visst var den fin? :)

    SvaraRadera