söndag 28 augusti 2011

Tittat på "Totte"

Idag har vi varit hemma hela dagen. Det har tvättats, grejats och städats lite grann. Vi skulle egentligen storstäda, men ingen hade någon riktig ork idag.

Jag har lekt massor med mina leksaker… kört bilar, läst, lekt med klossar osv. Plötsligt förvandlades min förvaringslåda med nallar i till ”Gose-expressen”. Detta med hjälp av storebror Sebastians fantasi. Jag hamnade bland nallarna och sedan bar det av.
Det fanns TV och taxfree ombord och jag bara myste i fulla drag.

Jag och Emma tog en runda utomhus i det ganska soliga vädret. Vi var ute ganska länge och båda två var svettiga när vi kom tillbaks. Emma var nog mest svettig efter att ha jagat runt efter mig.
När vi inte sprang lärde mig Emma hur en varg låter när den ylar. Nu kan jag det också!

Ikväll slog jag rekord i att sitta still. I hela 6 minuter satt jag och rörde inte en fena!! Mamma satte i en ”Totte-film” bara för att se om jag gillade det… och det gjorde jag verkligen. Speciellt avsnittet då Totte badade och skvätte vatten.

Till kvällsmat åt vi makaronstuvning och stekt falukorv, sedan blev det fruktsallad och glass. Nu ska jag ladda batterierna för imorgon är det dags för dagis igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar