torsdag 18 augusti 2011

Gillar dagis


Dags för inskolning dag två… Idag när vi kom dit var det utestund och alla barn och fröknar var på gården.
Det är en mycket fin gård med både sand, gräs, asfalt och stora ytor att röra sig på. Det finns gungor, olika små hus, en stor bil, klättergrejer, sandlådor och rutschkanor i olika storlekar. Så mycket att göra så jag såg alldeles vimmelkantig ut och visste nog inte riktigt åt vilket håll jag skulle springa åt. Benen var på väg åt ett håll och överkroppen åt ett annat.

När jag fick titta in i förrådet med alla ute-leksaker blev jag lyrisk! Först såg jag alla hinkar, spadar, formar och annat. Jag grabbade tag i en hink men släppte den lika snabbt när jag fick se en massa leksaksbilar, lastbilar, traktorer och grävskopor… en sådan ville jag ha istället och rusade fram till hyllan. Jag var så fokuserad på alla häftiga fordon så jag såg inte vart jag sprang… rakt in i en ännu coolare cykel och plötsligt var fordonen bortglömda.
Det verkar som att jag kommer att älska att gå på dagis för där finns mycket skoj att göra och att leka med.

Mamma och pappa fick med sig en lapp hem där de skulle fylla i bl a hur man beskriver mig som person. Syskonen fick hjälpa till och så här blev listan: Glad, busig, temperamentsfull, positiv, klok, energisk, musikalisk, ivrig, gosig, charmig, klåfingrig, nyfiken och snabb.

En timme gick väldigt snabbt och plötsligt var det dags att gå hem. Jag var sååå trött och höll på att somna i vagnen (det tar ca 4 minuter att gå).
När vi kom hem var det middagsdags, men det gick inte att få i mig något för jag var så trött.

När jag hade sovit en stund åkte vi och fixade ett par gummistövlar till mig. Mina andra har plötsligt blivit väldigt små tyvärr… de som var så fina. Fast dessa var också fina och hade Bilar på sig.

Undertiden som jag hade sovit hade mamma märkt mina kläder, de som gick att märka med penna, och packat en väska med extrakläder i min fina ryggsäck som jag fick av farfar och Eva i julklapp.
Mamma har beställt namnlappar men de har inte blivit levererade än.

Ikväll var det ärtsoppa, men det åt jag inte. Istället fick jag plättar som de andra hade som dessert. Jag åt 4,5 st alldeles själv och sedan var jag nöjd och belåten med sylt både här och där på min nybadade kropp.

1 kommentar:

  1. Nu har du fått nya kompisar, nya leksaker, nya "stora" som ska titta till dig, undrar om det är någon som hänger med i ditt tempo?

    SvaraRadera