lördag 6 augusti 2011

Gotland dag 2

Jag sov gott hela natten och vaknade glad och utvilad. 
Efter en stund åkte vi bort till syskonen. Jag somnade gott i min vagn efter att vi varit med på invigningen och tittat lite på när de tävlade. 

När jag vaknade nästa gång var vi inne i Visby. Vi gick runt en lång stund och tittade, handlade en fin tröja till mig, åt mat och gick lite till. Det finns många backar i Visby, men jag kämpade på med mina små ben. 

Sedan åkte vi till en stor mataffär och handlade frukost, kvällsmat och lite annat tilltugg. 
Vi stannade i en stor godisaffär innan vi åkte hem till bygdegården igen. Skönt att vila den trötta kroppen en stund. 

Ikväll var vi inne i Visby igen. Det blev en promenad nere vid havet och i en vacker trädgård. 
Nu har det kommit hit en hel del medeltidskänsla också. Folk har klätt ut sig, tält och full rulle överallt. Imorgon drar festen igång. 
Innan vi åkte "hem" till sängen och kaninen tittade vi på solnedgången. 

Vi har så mycket vi vill göra och så mycket vi vill se. Hoppas på fint väder kommande dagar också, då har vi kanske en möjliget att hinna med nästan allt i alla fall. 

Jag hamnade inte i säng innan vid 22-tiden och då var jag brutalt trött! Det blev ett riktigt systemfel. Tur att jag hade lite reservkraft så att jag orkade somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar