söndag 7 augusti 2011

Raukar mm

Det är skönt med semester. Rutiner känns inte så viktiga... man sover när man är trött och äter när man är hungrig. Fast nattsömnsrutinen har vi i alla fall lyckats bibehålla. 

Efter frukost åkte vi och kollade när syskonen tävlade. Sedan blev det hamburgare till alla deltagare på en stor, mysig gräsmatta innan det var dags för prisutdelning. Det gick bra för Sebastian som fick ett silver och ett brons i lagkula och lag-CM, så jag är en mycket stolt lillebror. 

Sedan blev det en stunds välbehövlig vila för min del innan det var dags för nästa äventyr. 
Vi åkte norrut och tog båten över till Fårö. Vi körde runt en stund och tittade på stora raukar. 
När vi begav oss hemåt var jag inte så medgörlig. Jag skrek och ville inte alls sitta fastspänd i min bilstol. 
Alla var hungriga, men eftersom det inte fanns ett enda matställe någonstans så fick det tillslut bli Visby. 
Väntan på restaurangen var lång och mormor fick rasta mig utanför tills maten var serverad. 
Det blev pizza, pasta, kött mm för jag fick smaka mat av samtliga. 

Vi var hemma i bygdegården vid 22-tiden idag också. Jag somnade bums!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar