fredag 5 augusti 2011

Min första semester

Imorse blev jag väckt för första gången på länge. Strax därpå satt alla i bilen. Vi åkte och hämtade mormor som väntade på oss. Hela bilen blev fullpackad och takboxen också. 

Vi stannade för kisspaus och blöjbyte i Växjö och sedan stannade vi inte förrän vi var framme i Oskarshamn. 
Jag var gnällig emellanåt, men för att vara så liten var jag väldigt duktig. 

I Oskarshamn blev det en ganska lång väntan för vi var väldigt tidiga. Men vi hittade en stor lekplats där samtliga kunde rasta av sig. 

Sedan åkte vi ner till båten. Den var stor när den gled in i hamnen. Sedan somnade jag en stund till och vaknade inte förrän efter en timme. Då befann vi oss i loungen. 

Båtresan gick över förväntan och jag var jätteduktig. Plötsligt hade det gått 3 timmar och jag blev placerad i bilen igen. Det var inget skoj, men när bilen startade och körde ut från båten så applåderade jag. 

Vi körde och lämnade av syskonen och mormor på skolan där tävlingarna ska äga rum. Hoppas det går bra för dem! 
Sedan körde vi till bygdegården där vi ska bo tills på onsdag. Sååå stort det är! Jag har hur mycket yta som helst att springa på. 
Här finns 8:a bäddar (+ min resesäng). Just nu är det bara jag och föräldrarna här, kanske kommer mormor sedan. Hon ska inte behöva sova på ett hårt golv!
På söndag ska hela familjen bo här. 

Efter en dusch och kvällsmat somnade jag som en stock! Hoppas jag får sova hela natten… det har varit en hel del intryck idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar